شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

طرح شناسایی خانه‌های خالی از طریق قبوض برق و اخذ مالیات مضاعف از این خانه‌ها، راهکاری است که به‌نظر می‌رسد با گذشت فصل اجاره بها به فراموشی سپرده شده و دولت تنها برای کنترل جو روانی بازار ملتهب آن روزها این نکته را مطرح کرده است.

مسکن

به گزارش مهر، وجود 800 هزار خانه خالی در شهر تهران که از سوی متولیان این امر اعلام شده، هر چند که ممکن است آمار درستی نباشد اما همین تعداد هم درصورتی که وارد بازار اجاره شود سهم زیادی در کنترل اجاره بها خواهد داشت و می‌تواند تاثیری بر نرخ‌های قیمت اجاره داشته باشد. در این خصوص وزارت مسکن سابق اعلام کرد که برای ترغیب مالکان خانه‌های خالی به اجاره، طرح مالیات مضاعف اجرا می‌شود. در این رابطه مردادماه امسال رئیس سازمان امورمالیاتی هم اعلام کرد، وزارت مسکن و شهرسازی در حال تدوین لایحه‌ای است و به محض تصویب نهایی آن اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی آغاز می‌شود.

پیش از این هم معاون وزیر نیرو از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت مسکن و شهرسازی سابق دریافتن خانه‌های خالی از روی قبوض برق خبر داده بود. براین اساس مشترکی که مصرف برق آن کمتر از حد متعارف است شناسایی شده و به‌عنوان خانه خالی به وزارت مسکن و شهرسازی معرفی می‌شود اما با گذشت چندین ماه، هنوز این طرح‌ها به اجرا نرسیده است.

کد خبر 153434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز